Veel gestelde vragen over onze meubels | jouwMaatkast.nl
  • 100% Meubels op maat zonder meerprijs
  • Jouw meubel wordt in Duitsland geproduceerd

Veelgestelde vragen

Hier geven wij graag antwoorden op veelgestelde vragen van onze klanten. Als je hier geen antwoord op jouw vraag vindt, neem dan gewoon even contact met ons op per telefoon 020-2622970 of per e-mail. Wij verheugen ons erop je verder te helpen!


In de volgende categorieën vind je vragen en antwoorden:


Uitmeten

Wie meet de kast op?
Jij kunt de afmetingen van je kast zelf heel snel en eenvoudig met behulp van onze meetaanwijzingen bepalen. Hierbij is het belangrijk de aangegeven tussenruimte aan te houd en.

Ik ben bang dat de kast later niet past. Wat kan ik doen?
Wij stellen je voor iedere kastvorm een opmeethandleiding ter beschikking, hiermee wordt het opmeten heel eenvoudig.

Inbouwkasten worden altijd met wat ruimte aan alle kanten gemeten. Deze ruimte (ook wel „schaduwvoeg“ genoemd) heb je nodig om de kast zonder problemen te kunnen monteren. Dit betekent; dat als je met een duimstok en een potlood om kan gaan, er eigenlijk niets mis kan gaan!

Ik begrijp niet wat knieschot hoogte is?
Om je uit te leggen wat de knieschot hoogte en een knieschot is hebben we hier een PDF bestand met de uitleg. Hierin staat alles uitgelegd dat u moet weten over dit begrip.

Zijn er minimummaten waar ik op moet passen?
Bij kasten:
Met een schuine wand links of rechts mag de maximale hellingshoek niet meer zijn dan 48 graden. Bij een scherpere hellingshoek kunnen we geen schuine wand produceren. Als alternatief kunnen we hier wel een trapsgewijze kast maken, de prijs hiervoor zal zich hierdoor minimaal veranderen. De minimale diepte voor een kast bedraagt bij ons 20cm. De maximale diepte is 80 cm, mocht je toch een diepere kast willen dan kunnen we 2 kasten achter elkaar maken. De kast elementen mogen niet smaller als 35 cm zijn. Een maximale breedte daarentegen hanteren we niet.

Lades:
Lades moeten een minimale breedte van 34 cm hebben en mogen maximaal maar 100 cm breed zijn. Bij inliggende lades is dit maximaal 80 cm.

Kledinglift:
Een kledinglift kunnen we pas in een element inbouwen vanaf een minimum (buiten)maat van 79 cm.

Deuren:
Deuren kunnen maximaal 60 cm breed zijn, deze worden anders te zwaar en zorgen er voor dat ze te  veel ruimte nodig hebben om geopend te worden.  Mocht een element breder dan 60 cm zijn dan kunnen we hiervoor dubbele deuren aanleggen. In stap 1 van de configurator kunt u eventueel ook de breedte van een kast element aanpassen.


Ontwerpen

Ik wil een inloopkledingkast, echter is het niet mogelijk deze online te ontwerpen.
Een inloopkledingkast bestaat meestal uit meerdere losse kasten, deze kunnen individueel ontworpen worden. Wij ondersteunen u graag bij het ontwerpen hiervan. Stuur ons simpel weg een ruimtelijke (L x B x H) schets toe en wij ontwerpen het voor u. Natuurlijk krijgt u ook een tekening met het totale beeld van de inloopkledingkast. Neem hiervoor simpel contact met ons op per e-mail of telefoon.

Hoe kies ik een passend decor?

Als u niet zeker bent in welk decor uw nieuwe kast gemaakt moet worden is het mogelijk om, kosteloos decormonsters toegestuurd te krijgen. Hiermee kunt u in alle rust uw favoriete decor voor uw nieuwe kast uitzoeken.

Waarom vind ik geen prijslijst?
Alle meubels worden naar individuele maten geproduceerd. Dit betekend dat geen enkel meubel het zelfde zal zijn, dit is dus ook het geval met de prijs. Om de prijzen voor onze meubels te vinden moet u een meubel ontwerpen in de configurator. Hier staat dan ook meteen de prijs bij.


Levering en levertijd

Hoelang is de levertijd?
Momenteel is de levertijd 3-5 weken na betaling. Vaak gaat het ook sneller. De exacte leverdatum spreken we met jou af. Informeer je hier over onze bezorgservice.

Worden de meubels ook in het buitenland geleverd?
Momenteel leveren we in de volgende landen: Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Let hierbij wel op dat we in Frankrijk maar tot 50 km vanaf de Duitse grens leveren.

Wordt de levering van mijn meubel tot in de woning gedaan of alleen tot aan de deur?

Uw meubels worden altijd zonder extra kosten geleverd op de gewenste plaats. Dat wil zeggen, als de kast voor de woonkamer bedoeld is, het daar ook geleverd wordt. Vind hier onder meer informatie over onze bezorgservice.

Wat gebeurt er, als er bij de levering beschadigde delen zijn?
Wij verpakken onze leveringen altijd zo, dat deze zo goed mogelijk tegen stoten beschermd zijn. Het komt dan ook maar zelden voor, dat er tijdens het transport schade ontstaat. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan, dan zorgen wij er natuurlijk voor dat dit snel opgelost wordt. Tot de kast intact bij je aangeleverd is, dragen wij het risico. Het wordt echter wel van jou verwacht dat je binnen 7 dagen nagaat of er geen beschadigingen aan de onderdelen zijn. Na periode dragen wij hiervoor geen risico meer.

Wat kan ik in het geleverde pakket verwachten?
Je ontvangt van ons alles wat er nodig is om je kast zelfstandig in elkaar te zetten.

Waar vind ik het beslag?
Het beslag vind je meestal in een kleine doos die is mee verpakt.


Bestellen

Hoe kan ik een kast bij jouwMaakast.nl bestellen?
Met onze online-configurator stel je jouw kast, schappenkast of sideboard makkelijk samen. Tijdens de configuratie zie je in een afbeelding je geplande meubelstuk en de huidige prijs. Nadat je de bestelling geplaatst hebt, krijg je een bevestigingse-mail toegestuurd met je bestelling. Daarna kijken wij je bestelling nog na en krijg je zo snel als mogelijk een rekening van ons toegestuurd. Na betaling van deze rekening gaan onze timmermannen het door jou individueel ontworpen meubel op maat maken.

Kan ik alleen met de online configurator bestellingen plaatsen?
Nee, je kunt ons ook een schets met de gewenste maten van je wenskast opsturen. Wij ontwerpen dan jouw kast voor je en sturen je een aanbieding toe. Hiertoe kun je ons makkelijk per e-mail bereiken.

Is het mogelijk onderdelen van mijn kast nog na te bestellen?
Mocht er in de loop der tijd een onderdeel van u kast beschadigd raken dan kunt u dit zonder problemen nabestellen. Wij slaan alle kasten met een identificatienummer op. Hierdoor hoeft u alleen het rekeningnummer aan ons door te geven en wordt het gewenste onderdeel zonder problemen na geproduceerd.

Kan ik mijn meubelstuk meteen ophalen, om hiermee vrachtkosten te besparen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk.  

Is het mogelijk grepen voor een side- of lowboard uit te zoeken?
Ja, het is mogelijk normale grepen mee te bestellen. Noteer hiervoor in het notitieveld bij de bestelling welke grepen je wenst te hebben.

Uit wat voor grepen kan ik kiezen?
We hebben veel verschillende grepen om uit te kiezen. Hier vind je een overzicht van alle grepen [PDF] die in ons assortiment zitten. Toch liever een andere greep neem dan contact op met onze klanten service samen vinden we een oplossing!

Kan ik mijn kast ook zonder sokkel bestellen?
Ja, dat kan. Als je dit invoert bij opmerkingen bij je bestelling is dat geen enkel probleem.


Betalingen

Hoe verloopt het betalen?
Wij bieden je verschillende betaalmogelijkheden,  hetzij per factuur (met een aanbetaling van slechts 30%), per creditkaart betaling, per vooruitbetaling u spaart daardoor 1%, per Paypal of met iDEAL. Bij ons kun je dus zelf kiezen voor een betaalwijze die je het best bevalt.


Productie

Waar worden de meubels geproduceerd?
De meubels worden in Duitsland geproduceerd.


Materiaal

Uit wat voor materiaal bestaat de kast?
De kast bestaat uit Euro-Span-Decor. Dit is een spaanplaat, die met houtkunststofdecor of met een unidecor bedrukt is.

Wij hopen dat we je vragen worden beantwoord, bij verdere vragen neem simpel contact met ons op per telefoon: 020-2622970 of per e-mail.